dinsdag 3 februari 2009

ROTTERDAM VERDRINGT AMSTERDAM ALS EVENEMENTENSTAD

Ik ben geen Amsterdammer, maar heb wat met die stad. Sinds mijn 20e ga ik vooral daar uit en ik ben vanaf mijn 4e Ajacied. Daarnaast vind ik het leuk om er de hippe clubs, trendy feestjes en nieuwe restaurants te ontdekken. Maar de Mokemliefde wordt met het jaar minder en dat heeft vooral met mijn vak te maken.

Met lede ogen zie ik aan dat Amsterdam steeds meer afstand doet van zaken die de stad uniek maakten. Prostitutie de stad uit, paddo’s de stad uit en de auto’s de stad uit. Kortom: De toeristen de stad uit. En nu gaat men ook de evenementen de stad uit jagen zodat naast toeristen ook de lokale bevolking zal gaan twijfelen?!

En Rotterdam? Je voelt dat het daar leeft en dat er een open beleid wordt gevoerd. Dat werd al duidelijk met de concerten rondom de Maas (iedereen herinnert zich Tiesto nog), Oudejaarsnacht (maar dan goed), het Filmfestival Rotterdam, de Redbull Air Race en het Zomercarnaval. Rotterdam won in 2008 bij de Nationale Evenementenprijzen vele prijzen, waaronder de prijs voor het ‘meest innovatieve evenement’ en daarnaast werd de ‘Bavaria City Racing’ als grootste Formule 1-evenement in Nederland uitgeroepen tot winnaar van ‘Beste stadspromotie evenement’.



De TMF Awards hebben ook besloten naar Rotterdam te gaan (daar wordt namelijk gewoon subsidie verleent, omdat men weet dat het de stad ten goede komt!), alsmede de vernieuwde Edison Awards (hetzelfde verhaal). En Amsterdam? Radio 538 heeft steeds meer moeite de vergunning te krijgen voor het Museumplein op 30 april. Gelukkig heeft Amsterdam nog de ‘Amsterdam International Fashion Week’. Ik was daar afgelopen week en ze hebben dringend sponsoren nodig, want… de stad Amsterdam heeft haar subsidie stopgezet. Zucht.
Lieve mevrouw de directrice van de Fashion Week, ik zou maar eens een balletje opgooien in Rotterdam. Klinkt namelijk best goed; de Rotterdam International Fashion Week!

Tenslotte wil ik jullie graag attenderen op een fantastische flashmob van T-Mobile. Overigens niet in Rotterdam.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten