dinsdag 2 februari 2010

ROYAL BEACH CONCERT: ONLY FOR THE RICH?

Deze week werd ik gewezen op een nieuw evenement; het Royal Beach Concert met Bon Jovi, Kane en Di-rect op 5 juni 2010 in Scheveningen.Een nieuw groot evenement in deze markt; daar moet je durf voor hebben en vol enthousiasme ging ik naar de veelbelovende website.
Daar werd meteen duidelijk dat men een kapitaalkrachtige partner eraan had verbonden; de BankGiroLoterij als naamgevend sponsor.

De communicatie is pretentieus. Hoewel het evenement voor de eerste keer georganiseerd wordt, communiceert men al met “The biggest open air concert in Europe”. Ik durf te betwijfelen of zij deze claim al mogen voeren met 70 tot 100.000 gewenste bezoekers,
maar nog sterker; ik denk dat ze dat nooit gaan halen.



Ga naar de website en kijk naar de ticketprijzen……! Van € 55,- in het achterste vak -met dan 90.000 mensen voor je- naar € 190,- voor aan het podium. WAT? Dat is dan inclusief een luxe VIP diner, neem ik aan? Nee, gewoon een staplaats in het voorste vak kost € 190,-!!

Ook het tijdstip is opmerkelijk; de middag van 12.00-19.00 uur! Terwijl het logo een zonsondergang suggereert? Je hoeft dus geen grootse lichtshow te verwachten, want tot
ca. 22.00 is het licht! Ook schermen geven niet de opbrengst die ze in het donker hebben, dus achteraan zal je weinig zien.

De line-up ziet er veelbelovend uit, maar de ervaring leert anders; Bon Jovi had twee jaar geleden de grootste moeite om haar Nederlandse concert uit te verkopen tegen
redelijke prijzen! En met deze namen in combinatie met deze prijzen verwacht ik niet dat men meer dan 40.000 kaarten zal verkopen.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat het eigenlijk een eigen evenement van de BankGiroLoterij is. Leden van de BankGiroLoterij krijgen immers de kaarten voor de helft van de prijs en als je lid wordt krijg je een gratis kaartje. Dan worden de prijzen al wat redelijker, maar het vreemde is dat alleen het kleinste vak voor leden van de BankGiroLoterij is gereserveerd? Kortom; ik ga met veel interesse dit evenement volgen en ben benieuwd of er nog aanpassingen volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten