dinsdag 7 juli 2009

IBIZA OF SENSATION?

Afgelopen week ben ik een paar dagen in Ibiza geweest. Ik kom daar al bijna 10 jaar en ga meestal naar de slotfeesten in september. Daar was me al opgevallen dat het wat minder wordt. Dat heeft naar mijn mening vooral met de steeds oplopende prijzen te maken, die veel te hoog zijn voor de gewone consument. Om een club in te komen kost €50,-, een drankje € 12,- en de taxi € 30,-. Een avondje stappen komt dan al snel rond de €150,-! Als je dan als jongere 2 weken in Ibiza zit in een duur appartement gaat het heel hard!

In de clubs zijn de meest succesvolle avonden te danken aan Nederlanders. Tiƫsto staat elke maandag in de Privilege, Fedde Le Grand elke dinsdag in de Pacha en Armin van Buuren staat er nu elke donderdag in Amnesia. Allemaal goed voor uitverkochte zalen en gewilde VIP tafels!



Maar voor het beste dance feest en de beste DJ’s hoef je niet naar Ibiza. Dan ga je naar Sensation White in de Amsterdam Arena! De sfeer is daar echt ongelooflijk, mede dankzij de strikte dresscode: white. Iedereen is dressed-up, heeft er zin in en er is een soort natuurlijke verbondenheid, wat uniek is. Top DJ’s maken er een show van, de visuals en de decoratie zijn ongeĆ«venaard, op dansers en gasten is niet bezuinigd en de VIP ruimtes zijn prachtig aangekleed en voorzien van een grote diversiteit aan drank- en foodtentjes.



Net geland uit Ibiza ben ik nog even naar ons concert van De Dijk gegaan in de Heineken Music Hall (wat een feest blijft die band toch!) en vervolgens doorgegaan naar Sensation en het moge duidelijk zijn; een wereldavond gehad! Dus voor mensen die volgend jaar minder uit te geven hebben zou ik het wel weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten