maandag 3 mei 2010

DE STRIJD OM DE ORANJEFAN

Het WK komt eraan en de (grote) retailmerken duiken er bovenop. In het verleden zijn WK-evenementen nooit erg succesvol geweest (of het was beperkt tot brand awareness), maar nu zowel consumenten als bedrijven ervoor kiezen om niet naar Zuid Afrika te gaan, mede ingegeven door de nog immer aanwezige crisis, ruikt men haar kans. Naast de lokale en regionale initiatieven zijn er nu al 4 grote concurrerende evenementen.



Zo staat COCA-COLA met haar “Fifa World Cup Celebration” op 19 juni in de Amsterdam Arena met een megascherm en Alain Clark, Waylon en Van Velzen.
Met deze artiesten richt Coca Cola zich duidelijk op gezinnen. Prijzen variĆ«ren van € 22,50 tot € 28,50 en bij 8 flesdoppen de helft.

EXPERT doet het met “Experts van Oranje” in de Kuip op 19 en 24 juni met eveneens een megascherm en artiesten als Jan Smit, Jeroen van der Boom, Gordon, Lee Towers, Wolter Kroes en Thomas Berge. Een artiesten line-up die beter bij voetbal past, maar met hogere prijzen, van € 23,50 tot € 37,50.



Guus Meeuwis combineert zijn “Groots met een Zachte G” concert met het voetbal op 14 juni in het PSV stadion en kondigde deze week een extra (het 6e!) concert
aan op 19 juni in combinatie met de wedstrijd Nederland-Japan.

HEINEKEN, OnsOranje, De Telegraaf, Radio 538, de KNVB en de Staatsloterij bundelen de krachten in het door hen geclaimde officiĆ«le Oranjefeest “Thuisvak Oranje” in de RAI Amsterdam op 14, 19 en 24 juni met ‘voetbalartiesten’ als Xander de Buisonje, Frans Duijts en Wolter Kroes (die rijdt van Rotterdam naar Amsterdam?). De prijs is ‘slechts’ € 10,00.

Het is moeilijk te zeggen welk evenement het beste zal scoren, maar 4 van zulke grote evenementen op 19 juni is (financieel gezond...) niet haalbaar! Guus Meeuwis zal sowieso veel mensen trekken en daarnaast geef ik “Thuisvak Oranje” de meeste kans. Simpelweg omdat daar het ware hart ligt (de KNVB en haar vaste voetbalpartners), de artiesten bij het voetbalgevoel passen en de prijs aantrekkelijk is!

Zelf ga ik mijn vrienden uitnodigen voor een Afrikaanse WK-tribune bij mij thuis. Maar voordat ik mezelf die weken in het Oranje hul, blijf ik gekleed in Symphonica rood.

1 opmerking:

  1. Buonasera klein rood marketeertje, oranje tribune wordt ook opgebouwd in bella Italia. maar we zijn flexibel.. indien nodig veranderen we hem in blauw. Grote schermen met artiesten kan ook in Italia een succes zijn....maar dan met de trendy groenten van de snijderij van Bonduelle waar natuurlijk de veldsla en de rode radijsjes niet mogen ontbreken. 1 juni komt Tiesto in Rome en zo gaan de Hollanders het Romeinse Rijk veroveren. Zo, exporteren jouw product en dan meteen de radijssnack als gezonde hartige hap met een Heineken biertje groot maken. De 19e in Italia babbelen we hierover verder.......

    BeantwoordenVerwijderen