dinsdag 20 juli 2010

GEEF JE MERK VLEUGELS

Ons activatiewerk voor klanten gaat, gelukkig, niet onopgemerkt voorbij. De Rabobank had namelijk een idee, zijn ze natuurlijk ook aan hun claim verplicht. Een Inspiratiedag met zakelijke klanten. Dit keer in Voorne-Putten. Het thema van deze bijeenkomst was 'Communicatie' en daar past merkactivatie perfect in.



Ik verkeerde in goed gezelschap: Stacey Rookhuizen (gewoon een heel groot talent en efficiënt brutaal), Monika Milz (corporate communicatie Rabobank Nederland, strak verhaal met groot gevoel van intuïtie in het maatschappelijk bewustzijn) en Leen Zevenbergen (uber-ondernemer en creatieve geest met uitdagende statements: no office policy, laat werknemers meer spelen, hou vast aan je eigen missie).

Ieder met zijn eigen, inspirerende verhaal en dat bracht mij tot een belangrijke conclusie. Ieder zijn vak.

De Rabobank was nieuwsgierig geraakt naar onze case voor Samsung Mobile: LadyPhone. Voor 500 ondernemers kon ik het verhaal van de vrouwelijkste telefoons van Nederland uit de doeken doen. Communicatie in de vorm van activatie: wij geven (het merk) Samsung LadyPhone vleugels. Het verhaal is inmiddels bekend, mag ik toch hopen. In vogelvlucht dan nog even: conceptplatform en naam ontwikkeld: ladyphone. Speciale events voor crème de la crème van (vrouwelijk) Bekend Nederland en de pers (altijd +50 perstitels aanwezig en gewild naast). Slimme en gewilde premium packs voor retail. Waardevolle endorsements met toonaangevende designers o.a. Otazu (kettinkjes en kerstballen), Leco (make-up, boeken en kwasten) en Yfke Sturm (mode en modeltrends). Artwork voor belowtheline (retail/pos, events). Pr-stunts. Een superTv-commercial met Yfke. Online activatie. Event-activatie (Fashion Week, Elite Model Look). Een nieuw domein Fashion en Samsung LadyPhone payoff: the art of mobile fashion.

De zaal reageerde heel enthousiast over onze activatiecase en zo ook mijn mede-presentatoren. Weer een moment gehad om onze missie te communiceren. En niet eens zozeer entertainment (ook al is fashion een vorm) maar meer een slimme manier van omgaan met een merk, media en marketing.

Ik ben geïnspireerd en heb geïnspireerd. Dat geeft vleugels. En die energie zetten wij weer in voor onze klanten en projecten. Had ik trouwens al verteld dat we Wibi Soerjadi's Tuinconcerten gaan doen, we met Sting 2 volle GelreDome's doen en we zijn gevraagd door een grote artiest om een entertainmentplatform te bouwen. Tot de volgende gevleugelde blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten