maandag 26 juli 2010

RIDING A NEW WAVE

Laatst hebben we het launch event gedaan voor de Samsung Wave, de nieuwe held binnen het mobiele arsenaal van Samsung Mobile in NL. Ik neem je graag mee door de avond zodat je het ook kunt (her)beleven. En een idee krijgt van hoe we dit hebben aangepakt. Want het is en blijft een vak. Bedrijfsevenementen. Chapeau voor onze event-afdeling.


Mathieu, Fiona en Mylene

1.500 genodigden, werknemers van BelCompany, KPN, Vodafone, Phonehouse, T4Telecom en vele anderen, moesten worden geïnspireerd (geïndoctrineerd liever) door de Wave. ‘Wave’ spreekt voor zich. Het besturingssysteem ‘bada’ waar de Wave op draait, is Koreaans voor ‘oceaan’. Dus je snapt dat we, naast sturing door de Samsung kleur(en), voor blauw&water gingen. Het volledig online gestuurde uitnodigingstraject (incl. mobiele barcode als registratiemiddel) triggerde met de vraag: Are you ready to ride the new Wave?!


Chris

Wij wel.
De Amsterdam Convention Factory werd omgebouwd tot een mobile surfer’s paradise. Bij binnenkomst eerst de App Street in, een virtuele straat met live voorproefjes van applicaties die op de Wave zijn te downloaden en gebruiken. Iedere App was een experience, wat straks op het nieuwe mobieltje ook het geval zal zijn. VEEEETTTT!!!, hoorde ik menig telecom-verkoper en verkoopster zeggen bij het bekijken en beleven van een betreffende App, al dan niet aangespoord door de verleidelijke hostesses. Asphalt 5, game-racen. Cocktailbar, spreekt voor zich. Basketball, shoot some hoops. Radio538, Silent Disco, verzekerd succes. Social Hub, meet & greet ruimte. Alle 8 kleuren uit het Samsung App Store logo waren vertaald in evenzo veel experiences. De kop was eraf, de toon gezet, de sfeer gemaakt. Zonder het te zien of bewust van te zijn werden in de ernaast gelegen ruimte, SW8 genaamd, de laatste voorbereidingen getroffen van een bijzondere belevenis. Maar eerst: doek open, zaal open, gasten uitnodigen om ook DIE wereld te betreden.



Letterlijk een wereld, ogenschijnlijk ingepakt in witte schermen met een oppervlakte van 500m2. Maar bij het sluiten van alle zwarte gordijnen rondom, zaten alle genodigden in een oceaan. Op de mega-schermen werd namelijk content geprojecteerd van heb-ik-jou-daar. Een mix van Nemo, Avatar, National Geographic en Samsung commercials. Daarnaast hadden wij een virtual character in de oceaan gevoegd die als co-presentator fungeerde naast Nicolette van Dam en Samsung’s directeur.




Te gek. Een show gebaseerd op content. Alle genodigden werden gegrepen en namen alle zakelijke informatie over de Wave volledig tot zich. Dat was lekker voor Samsung. Na dit visuele onderwaterspektakel was het tijd voor muziek, voor feest en de bar. Dio, Flinke Namen en The Opposites verraadden de beoogde doelgroep. Het werd een groot feest. En dat sloot weer aan bij de eerste woorden van Samsung’s directeur: een introductie is een feest en feest vier je samen met de mensen die het succes bepalen.
En zo is het.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten