maandag 25 oktober 2010

SYMPHONICA IN ROSSO BETOVERT

Magic. Dat was het antwoord van Sting op mijn vraag hoe hij het vond. Ook ondermeer Nu.nl en Metro meldde na het eerste concert dat Sting ‘betoverend’ was in het GelreDome. Ik ben het er volledig mee eens. Zijn stem was sterk, krachtig en zoals ik het ken van al zijn (en The Police) concerten en CD’s. Dat samen met de loepzuivere noten en tonen van het Royal Philharmonic Concert Orchestra klonk als pure muziek in mijn oren. En in die van de 60.000 bezoekers van deze jubileumeditie. Dank Mojo Concerts voor de strakke en kwalitatief hoogstaande productie want alles klopte werkelijk. Licht, geluid, schermcontent en regie. Iedere noot en ieder woord kwam aan. De grootste hits van Sting & The Police in symfonische uitvoering. Zoals het bedoeld is.




Wat overigens ook zo bedoeld was, is de VIP. Herman den Blijker, je hebt met O’Seven weer lekker gekookt ;-). Het blijft een fantastisch event binnen event. Want los van de ‘food & beverages’, hebben de VIP-gasten hier de volledige vrijheid om te netwerken, genieten van het menu en hun stoel op te zoeken in de VIP-vakken. Ook na het concert ‘in de bak’ staat de After Party altijd hoog op het verlanglijstje; hier gaan de benen los van de vloer onder aanvoering van DJ Steve en zijn saxofonist. Niet te lang want vanaf aankomst om 18.00 uur hebben de meeste gasten een lange avond gehad wanneer ze de deur van het GelreDome verlaten net voor twaalven, met de SIR/Sting CD 'Symphonicities' in de hand.



Onder aanvoering van Mojo Concerts, die het format (gelukkig) heeft bemachtigd vorig jaar, zijn we vol bezig met de volgende editie(s). Nu na de 5e editie zie je wat een artiest kan doen met het Symphonica-format en ik ben er blij mee. Ieder jaar maakt de betreffende artiest het zich eigen, trekt het rode jasje aan. Zo beloofd de editie van volgend jaar een geweldig concert te worden. En nee, Evert Santegoeds, het is niet Jan Smit. Natuurlijk zijn we volop bezig met de nieuwe artiest en het netwerk van Mojo Concerts/Live Nation is dan wel heel prettig in deze, kan ik je zeggen. Ik hoop dat we er snel uit zijn, want mijn creatieve afdeling barst al van de ideeën voor de marketing. En de artiest staat al langer op mijn verlanglijstje...


Bekijk meer foto's via Flickr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten