donderdag 12 maart 2009

BLIJ ALS EEN KIND: REX IS BACK!

Creating and managing brand value through entertainment. Oftewel: waarde toevoegen aan merken door middel van entertainment. En dat gaat verder dan alleen koppelen; het staat en valt bij een juiste activatie. Want we kunnen Paris Hilton koppelen aan Cesar luxe hondenvoeding voor een leuk x-bedrag (hey, Paris moet ook eten!), maar met een endorsement is de missie nog niet geslaagd: hoe activeer je het, krijg je het tussen de ogen en oren van de beoogde doelgroep. Onder andere door de media-inzet van haar merk, afbeeldingen en viralgevoelige videofragmenten (eeh, wel de rated versies natuurlijk).

Paris is ‘slechts’ een middel. Zo is entertainment ook een middel. En gelukkig voor ons vak een heel breed middel en overal om ons heen. Zo rijd ik ’s avonds naar huis van een avondje sport-entertainment in de ArenA (geweldig genoten van de 22 performers van Ajax & Fiorentina), luister ik op de radio naar een fastforward sketch van theater-entertainer Jochem Meijer en zie ik, eenmaal thuis aangekomen, op de mail dat onze partner Mojo dinosaurussen tot leven gaat brengen! Now that’s edu-tainment!



Wat voel ik? Ik ben als een kind zo blij! Want dát kan entertainment voor je doen; blij maken als een kind. Ontwapenen. Open breken en open stellen voor een commerciële boodschap (liefst: “koop mij!”). Grappige uitdrukking eigenlijk; blij als een kind. Want ik zie mijn oma ook wel eens heel blij. En mijn collega’s (ze zijn ook geen 18 meer..) ook. Wat we bedoelen is het opwekken van pure en directe emotie. Recht vanuit het hart en/of je fantasie. Zoals een kind dat doet en wij, ‘volwassenen’, hopelijk nooit gaan vergeten te doen! Oooooh man, levensechte dinosaurussen (be)kijken? Dat is Artis in het kwadraat! Ook mooi hoor, maar naast de jonge giraf Nique die iedere maand een halve meter groeit, heb ik nog geen enkel Artis-exemplaar boven de 6 meter hoogte zien uitkomen. Nee, ook niet de witstenen dino-beelden in de tuin langs de Plantage Middenlaan. Want wat is de entertainmentbelofte van het evenement in Ahoy? Rex is back! Na 65 miljoen jaar zijn ze (allemaal) terug! Van een 17 meter hoge Brachiosaurus tot de door angst ingegeven indrukwekkende 7 meter lange Tyrannosaurus-Rex. Je hebt je vast wel eens afgevraagd hoe dat eruit zou zien, oog in oog met Rex. Nou, bereid je maar voor. Dino’s in Ahoy, allemaal real size. De technisch meest innovatieve show ooit in Nederland geproduceerd wordt 5 dagen werkelijkheid in september.Ik zie ze in gedachten al lopen en zoek op internet direkt naar de filmpjes rondom de live experience Walking With Dinosaurs. Over brand value gesproken…

Nou, McDonald’s ik zou het wel weten! Rex is back in the Mac! Kom snel 'Monster Burgers' eten en spaar alle dino’s via het 'Happy Dino Meal'. En als McDonald’s al een ander actief speelgoed heeft ingekocht kan Super de Boer wel instappen. Na de voetbalplaatjesrage nu naar de supermarkt voor Dino’s! Of een bank die in dit economische slechte weer de toekomst (jeugd) alvast aan zich wil binden. Met een bijzonder educatieve spaarrekening: spaar voor DE show van 2009: alle kids staan op hun stoelen en de papa’s & mama’s kunnen dat gevoel uiteindelijk ook niet meer onderdrukken: als een kind zo blij. Now that’s entertainment.

Mede door onze strategische samenwerking met Mojo Concerts/Live Nation hebben wij de mogelijkheid tot het claimen van gerenommeerde en zeer bijzondere evenementen. Naast 'Walking with Dinosaurs-The Live Experience' kunt u ook met ons contact opnemen over merkactivatie rondom North Sea Jazz Festival, Monster Jam en Night of the Proms. Uiteraard behoren Pop in je Moerstaal en De Week van het Metropole ook tot de mogelijkheden. Meer informatie over onze Brand Activation Opportunities vindt je op onze website en via onze mailing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten