donderdag 8 januari 2009

INSPIRATIE

We beginnen met een Brand New Allstar Team een nieuw bureau. De eerste brand entertainment agency. Eindelijk. We zijn live! en in de komende jaren zullen wij er alles aan doen om merken te laten beseffen wat entertainment kan doen. Inspireren bijvoorbeeld. Merken en consumenten willen worden geïnspireerd. Maar wij ook! Te beginnen voor de bouw van Brand New Live. Naam, klank, kleur, missie, positionering, diensten, tone of voice, huisstijl, animatie. Het blijkt altijd weer een vreemde gewaarwording om over je eigen merk na te denken, vaak lastiger dan voor klanten. We moesten immers onze eigen briefing schrijven. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat het snel is gegaan. Heel natuurlijk zelfs. De inspiratie daarvoor? 100 jaar aan ervaring van ons elftal met duizenden klantprojecten en 1 grote wens. Een brand new entertainment agency. En dat is Brand New Live geworden. Ik kan je zeggen, wij zitten vol inspiratie. Mooi woord trouwens. Mooi liedje ook van Mathilde. Prettig om te hebben. Waardevol om te geven.



Afgelopen weekend heb ik ook inspiratie opgedaan. Tijdens de lokale ijstocht-der-tochten, de Waterland Route Oost. Honderden ganzen die herhaaldelijk opstijgen en dalen, ogenschijnlijk niet wetende welke kant Marbella ook al weer op is. Seniore dorpsbewoners in ultramoderne schaatspakken en met dito klapschaatsen. Een meisje van 8 dat aan haar moeder vraagt of ze straks nog een rondje doen, terwijl ze net de eerste 2 van de 15 kilometer heeft volbracht van de eerste ronde. De tot dan toe onontdekte marketingcapaciteiten van boeren die zich op wagenparkbeheer storten. En, ik dank ze hartelijk, de smaakmakers en bedenkers van warme chocolademelk met slagroom en.. rum. Een uur later zit ik nagloeiend van de tocht, waarvan ze hebben beloofd dat ze mij een heuse speld gaan nasturen, voor mijn vriend Mac. Op zoek naar inspiratie voor mijn blog. Wordt vervolgd.

1 opmerking:

  1. Hallo Tjeu!

    De dooi is ingetreden en de schaatsen kunnen weer in het vet! De dooi is wellicht een eerste teken van een vroege lente!? De lente waarin alles weer opnieuw tot leven komt. Het jaargetijde om massas aan inspiratie op te doen. Ik wens jullie alle succes met BrandNewLive, dat de lente maar eeuwig mag duren!

    You're welcome!
    Larry

    BeantwoordenVerwijderen